Pautes per a una correcta hidratació del futbolista
Mutualitat FCF | 05/08/2020
Hidratar-se correctament és de vital importància per mantenir el cos en òptimes condicions i assolir el millor rendiment esportiu possible.
Pautes per a una correcta hidratació del futbolista

El futbol és un esport amb grans explosions curtes d’alta intensitat tant als partits com als entrenaments. Per aquesta raó, els i les futbolistes han de mantenir el seu cos en òptimes condicions. En aquest sentit, des de la Mutualitat Catalana de Futbolistes es destaca que la hidratació és fonamental, sobretot a l’estiu.

L’aigua és un mitjà de transport perquè els nutrients puguin arribar als músculs, lubrica les articulacions i regula els electròlits a la sang. A més, mitjançant la suor, manté estable la temperatura de l’organisme evitant que s’elevi més del normal.

I per aconseguir-ho, és vital portar a terme un bon pla d’hidratació. En cas contrari l’esportista no només tindrà un baix rendiment esportiu, sinó que també pot comprometre el seu estat de salut.

Com ha d’hidratar-se un futbolista?

De la mateixa manera que l’alimentació, el pla d’hidratació ha de ser personalitzat, ja que les pèrdues de suor, així com la composició del mateix, varien en funció de cada persona. Això depèn de factors externs com les condicions ambientals i la genètica, així com la duració i la intensitat de l’exercici.

Els estudis i investigacions al respecte indiquen que la deshidratació es pateix quan hi ha una pèrdua major al 2% del pes corporal total. D’aquesta manera, és important conèixer com i quan beure en una sessió d’exercici, tenint en compte que durant un partit de futbol hi ha molt poques oportunitats per hidratar-se.

D’altra banda, gràcies al fet que la ciència continua avançant, existeixen begudes per a esportistes dissenyades per aquelles persones que tinguin un intens desgast muscular a causa de l’activitat física. Aquestes begudes reposen els minerals que es perden per la suor, malgrat que únicament ingerint aigua ja s’assoleix una excel·lent hidratació.

Quines regles s’han de seguir per a una correcta hidratació?

  • Començar cada sessió d’exercici correctament hidratat.
  • Una hora abans de l’exercici es recomana consumir al voltant de 500 ml. d’aigua o begudes isotòniques.
  • Durant l’entrenament o partit de futbol, cal hidratar-se, sempre que sigui possible, cada 15 minuts.
  • Després de la pràctica esportiva, reposar les pèrdues de líquid consumint entre 1 i 1,5 litres durant les quatre hores posteriors a l’exercici.



TOTA LA INFORMACIÓ DE LA
LLIGA E-FUTBOL FIFA20 - PS4
A què esperes, inscriu-te ja!
Utilitzem cookies pròpies i de tercers. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, prement en Més informació.