La UEFA ha fet públiques les nominacions de les tres jugadores que opten a aquest guardó. La catalana competeix amb Beth Mead, de l’Arsenal, i Lena Oberdorf, del Wolfsburg.
FOTO: FC Barcelona
La catalana Alexia Putellas, jugadora del FC Barcelona, de la Selecció Espanyola i de la Selecció Catalana Absoluta, ha rebut la nominació a Millor Jugadora Europea de l’Any 2021-2022. En aquests premis que atorga cada any la UEFA, Putellas es disputarà el guardó amb l’anglesa i jugadora de l’Arsenal Beth Mead i l’alemanya del Wolfsburg Lena Oberdorf.
A més a més, la capitana blaugrana va ser la millor golejadora de la màxima competició continental amb 11 gols en 10 partits disputats. El balanç particular de la futbolista blaugrana va ser de 34 gols en 42 enfrontaments.
Els premiats es donaran a conèixer el proper dijous 25 d’agost de 2022 en una gala que se celebrarà a Estambul. Recordem que Putellas, guanyadora d’aquest guardó en l’última edició del 2021, també ha estat nominada a la Pilota d’Or, juntament amb les seves companyes d’equip Aitana Bonmatí, Fridolina Rolfö, Lucy Bronze i Assisat Oshoala.