Suport total del futbol català al nou model de gestió
Notícies Generals | 05/11/2016
A l’Hotel Hesperia Tower s’ha celebrat l’Assemblea General, en sessió extraordinària, en la que s’han aprovat tots els punts de l’ordre del dia amb una àmplia majoria.
Suport total del futbol català al nou model de gestió

L’Assemblea General Extraordinària, que ha celebrat la FCF a l’Hotel Hesperia Tower de L’Hospitalet de Llobregat, ha començat a les 18.05 hores, davant la presència de 224 assembleistes.

L’acte s’ha iniciat amb el primer punt de l’ordre del dia:

1. INFORME DEL PRESIDENT:

El president de la FCF, Andreu Subies, ha donat la benvinguda als assistents i ha remarcat la importància d’aquest acte, ja que “és el primer esdeveniment oficial d’aquesta Junta Directiva”, després del gran recolzament rebut en les últimes eleccions. “Tant jo com la Junta Directiva estarem aquí fins que vosaltres, els clubs, vulgueu. Som una entitat 100% privada en la que les subvencions públiques no arriben a l’1% del nostres pressupost”, ha destacat Subies. El màxim mandatari de la FCF ha dit que “s’ha d’escoltar el futbol, s’ha de donar el servei i l’atenció adequada, i s’han de facilitar els tràmits als clubs i federats”. També ha recordat que “la Mutualitat és la responsabilitat més gran i menys esportiva que tenim, ens hem de preocupar de les persones i dels esportistes. D’altra banda, la creació del Portal del Federat serveix per garantir els serveis d’aquesta casa i, a més, diferencia les responsabilitats tant dels federats com dels directius dels clubs”.

“Alguns dels projectes que volem portar endavant és el fet de cardioprotegir tots els camps de futbol, posar i mantenir la gespa artificial als terrenys de joc i, sobretot, que sempre hi hagi respecte, no volem violència”. Andreu Subies ha destacat que “durant els propers quatre anys no hi haurà cap augment ni cap despesa per als clubs”.

Un dels punts destacats que ha comentat és que, per continuar desenvolupant el que s’ha fet i el que es vol fer en un futur no gaire llunyà, “s’ha d’entrar amb la responsabilitat de càrrecs executius en tots  els àmbits”.

Arran de les informacions sorgides els últims dies a diferents mitjans de comunicació, Subies ha deixat clar que “l’Assemblea és el lloc per donar explicacions i on es marca el futur del futbol català. S’ha sostret documentació privada i confidencial de la Federació i s’ha utilitzat per part de terceres persones amb la intenció de desestabilitzar-la. Volem donar les gràcies a tots i a totes pel reconeixement rebut aquests dies per gran part de clubs. La FCF actuarà amb contundència amb totes aquelles persones que durant aquests dies han atacat el futbol català”. El president de la FCF ha continuat explicant que “fa 6 anys aquesta casa era un solar de problemes, de deutes, de penúries, de gratuïtat de cobertures, de mals serveis... Actualment, podem gaudir tant d’imatge com d’unió, amb un futur garantit i il·lusionant amb el sacrifici que hem fet entre tots. Entre les informacions aparegudes, basant-se en els documents robats, s’ha sostret documentació de la inspecció de la Seguretat Social (2008-2014), i en totes les Assemblees s’ha informat d’aquesta inspecció. Cap treballador, persona o empresa ha cobrat sense haver fet la feina per la que ha estat contractat”.

Mirant el futur, Andreu Subies ha comentat que “és el moment d’iniciar un nou projecte d’una manera més professional i amb la responsabilitat que pertoca. La FCF i el Secretari General, Albert Baza, han arribat a un acord perquè es desvinculi d’aquesta casa. Nosaltres assumirem part d’aquesta responsabilitat, formarem persones de la casa”.

Per altra banda ha explicat que “sent professional puc tenir el reconeixement tant per part dels clubs com dels treballadors i, a més, dóna la capacitat per prendre decisions. El càrrec de president professional té la condició de garantir l’estabilitat de la Federació Catalana de Futbol. Vull recordar que aquest càrrec no té cap tipus de compensació al finalitzar el mandat, ni econòmica ni laboral. I cada any, a l’Assemblea, es passarà la gestió de la Junta Directiva i la valoració dels tancaments”. També ha recordat que “l’any 2017 la partida queda compensada a l’alliberar altres partides de professionals”.

Subies ha finalitzat el seu parlament afirmant que “m’agradaria que continuem tenint la confiança que hem tingut fins ara de tots vosaltres per fer més gran aquesta Federació i els clubs catalans. Som una Federació forta i estem preparats per afrontar el futur amb molta més capacitat. Estem a disposició d’aquest país en l’àmbit de l’esport”.

RECONEIXEMENTS

Durant el transcurs de l’Assemblea, la Federació Catalana de Futbol ha volgut agrair i reconèixer a tres persones la feina i col·laboració que han dut a terme en benefici del futbol català durant l’exercici de les seves responsabilitats:

-          Santi Nolla: pels seus 25 anys com a director del diari esportiu Mundo Deportivo.

-          Maite Fandos: per la seva dedicació a l’esport català durant la seva trajectòria com a tinent d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l’Ajuntament de Barcelona.

-          Ivan Tibau: per la seva dedicació a l’esport català durant la seva trajectòria com a Secretari General de l’Esport.

El president de la FCF, Andreu Subies, i el Secretari General de l’Esport, Gerard Figueras, han estat els encarregats de donar els obsequis.

2. PROJECTE DE LA JUNTA DIRECTIVA PEL PERÍODE 2016-2020:

Abans de presentar les propostes, s’ha pogut visualitzar un vídeo amb totes les campanyes de Joc Net i Respecte que està duent a terme la FCF des de fa tres anys.

a) Nou organigrama federatiu: Andreu Subies ha presentat un organigrama amb Junta Directiva, de la qui depèn un President; i d’ell, un departament d’administració, de presidència, de secretaria i la Lliga Catalana de Futbol Sala.

b) Estudi part esportiva i reglamentària: el president de la FCF ha desglossat aquest apartat explicant que es faran “reunions a totes les delegacions amb els clubs federats per a recollir propostes relatives a les competicions de futbol territorial, base i femení. Es farà una anàlisi per part dels diferents departaments i comitès federatius de totes les propostes recollides dels clubs i selecció de les que s’haurien d’aplicar per a la següent temporada”. Finalment, “s’elaboraran noves normatives, quan calgui, i es publicaran les conclusions. A l‘Assemblea del juny del 2017 se sotmetran les propostes a l’aprovació final dels clubs”.

c) Promoció del futbol i campanyes: Andreu Subies ha remarcat que “hem de promocionar molt més el futbol femení i també hem d’ajudar el futbol amateur. A més, hem de continuar amb les campanyes de respecte i millorar les conductes dels pares fora dels terrenys de joc per eradicar la violència en el futbol”.

El nou projecte presentat per la Junta Directiva pel període 2016-2020 ha estat aprovat per 221 vots a favor, 3 en contra i 0 abstencions.

3. PLA ECONÒMIC I DE GESTIÓ. MODIFICACIÓ DELS PRESSUPOSTOS:

El responsable d’administració de la FCF, Lluís Broto, ha presentat el pla econòmic i de gestió per la temporada 2016-2017, el qual ha estat aprovat per 198 vots a favor, 10 en contra i 3 abstencions. D’aquesta manera, ha quedat aprovat el càrrec executiu del president de la FCF que, per primera vegada a la història, serà professional.

4. MODIFICACIÓ D’ARTICLES DELS ESTATUTS I DEL REGLAMENT GENERAL DE LA FCF:

El responsable del departament jurídic de la FCF, Oriol Camacho, ha exposat els canvis previstos en els estatus i el reglament de cadascun dels articles, entre els que destaca la creació d’una llicència federativa de tècnic audiovisual.

La modificació dels estatuts i del reglament general de la FCF ha quedat aprovat per 200 vots a favor, 4 en contra, i 4 abstencions.

5. PROPOSTES PRESENTADES PELS ASSEMBLEISTES EN TEMPS I FORMA:

No n'hi ha hagut.

6. PRECS I PREGUNTES:

En aquest punt, s'han realitzat diverses preguntes sobre les quotes d’afiliació, la Mutualitat, els costos que han d’assumir els clubs, el sou del president, i la possibilitat de pujar i baixar jugadors de diferents categories, entre d’altres . A totes les qüestions ha donat resposta el president de la Federació, Andreu Subies.

Per acabar, el Secretari General, Albert Baza, ha agraït el tracte “que sempre he rebut d’aquesta Junta Directiva. Estic a la seva disposició per tot allò que necessitin”. El president Subies ha conclòs dient que “tot és poc amb el que ha fet l’Albert en 47 anys. Tot l’agraïment i esperem no fallar-te”. A les 20.15 hores, Andreu Subies ha donat per acabada l'Assemblea General Extraordinària del mes de novembre del 2016.  

GALERIA D'IMATGES



Utilitzem cookies pròpies i de tercers. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, prement en Més informació.